1 Yıl Dolmadan Boşanma Davası Açılır mı?

Eşlerden birinin boşanmak istemesi halinde 1 yıl dolmadan da boşanma davası açabilmesi mümkündür. Ancak bu durum sadece çekişmeli boşanma davası için geçerlidir. Çekişmeli boşanma davalarında evlilik süresi önemli değildir, 1 saat evli kalınması halinde dahi boşanma davası açılabilir. Evlilik süresinin 1 yılı doldurmamış olması halinde çekişmeli boşanma davası görülecektir. Evlilikte 1 yıl dolmamış ise tarafların anlaşmalı boşanma davası açması mümkün değildir. Taraflar yalnızca çekişmeli boşanma davası açabilecektir. Çekişmeli boşanma davası açılırken mutlaka genel veya özel sebeplere dayanılmalıdır. Çekişmeli boşanma dava dilekçesi özenle ve mevzuata uygun olarak hazırlanmalıdır. Bu nedenle boşanma davası açılırken mutlaka uzman bir boşanma avukatından destek alınmalı ve ileride karşılaşılabilecek hukuki bir kaybın önlenmesi talep edilmelidir. Nitekim her evlilik bir olmadığı gibi her dava da farklı olmaktadır. Ancak evliliklerinde 1 yılı doldurmamış olması sebebiyle anlaşmalı boşanma davası açamayan eşler, çekişmeli boşanma davası ile boşanma sürecini yaşarken evliliklerinin 1 yılı doldurmuş olması halinde açtıkları davayı anlaşmalı boşanma davasına çevirebilirler.

Evlilikte bir yıl dolmadan tek celsede boşanabilmek ancak anlaşmalı boşanma halinde mümkündür. Anlaşmalı boşanma, Türk Medeni Kanunu 166/3. Maddesinde düzenlenmiştir.

Medeni Kanun uyarınca anlaşmalı boşanma gerçekleşebilmesi için;

• Evliliğin en az bir yıl sürmüş olması,
  • Tarafların boşanma, velayet ve boşanmanın tüm mali sonuçları üzerinde anlaşmış olması,
  • Hakimin tarafları bizzat dinleyerek özgür iradeleri ile boşanmak istediklerine kanaat getirmesi gerekmektedir.

Bu şartların varlığı halinde mahkemece boşanmaya karar verilir.

Ancak kanunda sayılan anlaşmalı boşanma şartlarının tümü sağlanmalıdır. Şartlardan birisinin dahi eksik olması halinde anlaşmalı boşanmaya karar verilemeyecektir.

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.